Japońska firma zastępuje pracowników sztuczną inteligencją.

Japońska firma postanowiła zwolnić 34 pracowników i zastąpić ich sztuczną iteligencją IBM Watson Explorer.

sztuczna-inteligencja

Firma postanowiła zwolnić ponad 30 pracowników i zastąpić ich systemem sztucznej inteligencji który jest w stanie samodzielnie obliczyć wysokość wypłat dla posiadaczy polis na życie.

Fukoku Mutual Life Insurance wierzy, że zastąpnienie ludzi sztuczną inteligencją pozwoli na podniesienie wydajności pracy o 30 procent, oraz że przewidywane zyski z inwestycji powininny się pojawić w czasie krótszym niż dwa lata.

Przedstawiciele firmy mówią, że system, który został zainstalowany w tym miesiącu i kosztował 200 mln jenów (nieco ponad 7 mln zł.), pozwoli na zaoszczędzenie około 140 mln jenów (5 mln zł.) rocznie.

Według firmy technologicznej, która stworzyła Watson Explorer, system jest wyposazony w „technologie poznawczą”, która myśli jak człowiek”. Może analizować i interpretować dane wydobyte z tekstu, obrazów, oraz dzwięku”, dzięki czemu system jest w stanie podjąc decyzję, w któtkim czasie, po przeanalizowaniu wszystkich dostępnych danych.

Sztuczna inteligencja jest już testowana w wielu sektorach w Japonii, nawet w polityce, gdzie w przyszłym miesiącu będzie testowana przez urzędników państwowych. System będzie miał za zadanie wspomagagać pracowników przy formuowaniu odpowiedzi dla ministrów podczas posiedzeń rządu i sesji parlamentarnych.

Rozprzestrzenianie się sztucznej inteligencji nie jest ograniczone jedynie do Japonii; w Wielkiej Brytanii system opieki medycznej testuje sztuczną inteligencję jako alternatywę do infolinii alarmowej, a rynek handlu datalicznego widzi sztuczną inteligencję jako coś co może zrewolucjonizować handel on-line.

Źródło: hrreview.co.uk, Rebecca Clarke

Zapisz się do naszego newslettera!
Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami i wydarzeniami z zakresu HR
  • Należy zaznaczyć oba pola

Post Comment

<